Diari 2012

...Salam...
(>_<)v
...

...hari ni da masuk 1januari 2013...
...makanan apa yang pertama masuk perut tahun ni?...
~HeHeHe~
...

...banyak yang berlaku dalam tahun 2012...
...cerita suka duka lara bahagia...
...tahun transformasi diri dan minda...
...

...tahun 2012 dimana aku bertukar status...
...pelajar kepada pekerja...
...remaja kepada pemuda...
...penerima kepada pemberi...
~Alhamdulillah~
...

...akhirnya aku keluar dari kempompong...
...dunia belajar yang penuh dengan kisah cerita...
...banyak yang dipelajari dari sana sini dari dia mereka...
...semua menyumbang kepada pemampanan mental dan emosi...
...menyusun strategi mengharungi realiti...
...

...teori mungkin tak seindah realiti...
...tapi teori membantu mencorak warna realiti...
...yang mana maksudnya hanya segelintir yang memahami...
...yang lain nya pula hanya menuruti...
~HuHuHu~
...

...dunia belajar dari best dari dunia kerja?...
...mungkin la kot bagi sesetengah orang...
...pada aku kalau kita buat apa yang kita suka sebagai kerja mesti lagi best...
...kepuasan itu ada, wang nya juga ada...
~bahasa sinetron~
...

...mula belajar hidup berdikari sendiri...
...da start bayar itu bayar ini...
...itu belum lagi mahu bayar berian kahwin sama kamu...
(lagu anak kampung suda)
...kahwin er? ramai member da start kawin-kawin ni...
...saiko saiko...
...

...kereta? rumah? haji? melancong?...
...banyak weh planning nak kene buat...
...ingat hidup ni senang...
~HuHuHu~
...susah susah sangat mau nya bawak diri sambung Master kat luar...
...tukar angin orang kata...
...bila lagi nak merasa duduk tempat orang macam dulu...
...rindu winter, summer, spring, autumn...
...

...ok...
...malas ngarut panjang-panjang...
...nanti 2013 jeles asik cerita pasal 2012...
...kan aku da cakap...
...manusia ni asik menghargai sesuatu bila ia berlalu...
...aku taknak jadi macam tu...
...sia-sia...
(hargai bila ia berlaku, biarkan bila ia berlalu)
~so mean as it be~

...lets look forward up straight...
...walk upon the path with confidence and believe...
...you'll never walk alone...
..as Allah, raqib and atib will always be there to watch over you...
...


~the journey continue~




p/s : ia sukar dan aku hanya insan biasa namun tak bermakna aku akan mudah berputus asa!